Šta da radite ako vam je hakovan Instagram nalog?

Čak i ako su vam promenjeni username i password za Instagram još ima nade, evo kako možete da vratite Instagram nalog.

Šta da radite ako vam je hakovan Instagram nalog?

Ukoliko sumnjate da vam je instagram nalog hakovan, ne očajavajte - ima nade, ali se naoružajte strpljenjem. Evo šta bi trebalo da uradite:

A. Ukoliko možete da se ulogujete, ali mislite da još neko ima pristup vašem nalogu:

  1. Promenite lozinku (Promenite i lozinku na Emailu koji je povezan sa Instagramom)
  2. Ukinite pristup drugim aplikacijama koje koriste vaš Instagram (third party apps).
  3. Uključite dvofaktorsku autentifikaciju (dvostruka potvrda identiteta)

B. Ukoliko uopšte ne možete da se ulogujete (promenjen email, username i password), pratite sledeće korake:

  1. Otvorite Instagram aplikaciju preko mobilnog telefona.
  2. Na ekranu za logovanje, kliknite Get help signing in ispod opcije Log In.

Instagram login Get help

  1. Ako ne znate Username ili Email (ili vam je neko promenio Username) i ako niste upisali broj telefona, izaberite opciju Need more help.

Instagram trouble logging in

  1. Need more help će vas odvesti na formu preko koje kontaktirate podršku.

Instagram Request support

Popunite sva polja koja se traže: a) Ako mislite da vam je Email preko kog ste se prijavljivali hakovan onda obavezno kao Contact Email upišite neki drugi Email.

b) Izaberite vrstu naloga. Postoje tri opcije:

  • Ukoliko ga koristite za posao, čekirajte „poslovni“ - Company or brand account.
  • Ukoliko ga koristite u privatne svrhe i na slikama ste vi - izaberite Personal account with phosots of me.
  • Ukoliko ga koristite u privatne svrhe, a vi niste na slikama - čekirajte Personal account without phosots of me.

c) U sledećem segmentu izaberite razlog zašto vam treba pomoć podrške. Ako mislite da vam je nalog hakovan izaberite «My account was hacked».

d) Ako imate još nešto da dodate upišite u polje Additional details. Pošaljite popunjenu formu.

Submit support

Sad se naoružajte strpljenjem. Odgovor Instagram podrške nije uvek brz, moguće je da ćete čekati nekoliko nedelja.

Jedna korisnica je opisala svoje iskustvo sa hakovanjem Instagrama i Instagram podrškom u svom blogu. Ona je prijavila hakovanje 9. juna, prvi odgovor od Instagrama je dobila 19. juna, a nalog joj je konačno vraćen 21. juna.

  1. Kada vaš slučaj dođe na red kod podrške, Instagram će vam poslati uputstva kako da dokažete da ste vi pravi vlasnik naloga (na primer, da napravite selfi ili uslikate kod koji vam budu poslali). Uradite ono što se od vas traži.

U imejlu koji mi je poslat traženo mi je da verifikujem svoj nalog tako što ću im poslati svoju sliku na kojoj držim papir sa kodom koji su mi poslali. Zahtev je malo ponižavajući, ali sam ga rado ispunila.

  1. Kada potvrde da ste vlasnik naloga, poslaće vam preko Emaila link za resetovanje lozinke.

Nakon skoro 2 nedelje od hakovanja naloga, obradovao me je imejl od Instagram podrške u kojem su me obavestili da su uspešno verifikovali moj identitet. Dali su mi link da ažuriram svoju lozinku i eto mene ponovo na svom nalogu!

Sada ste povratili nalog, ali treba da osigurate da neće ponovo moći da ga hakuju.

Kada resetujete lozinku, idite u podešavanja naloga (account settings). Uklonite promenjenu imejl adresu (koju su hakeri stavili) i napišite svoju. Takođe, u delu „bio“ proverite da li su informacije koje ste ranije napisali o sebi menjane. Preporučljivo je da promenite i lozinku vašeg imejla jer je moguće da vam je i taj nalog hakovan pre nego što vam je hakovan instagram nalog.

OBAVEZNO: Uključite dvofaktorsku autentifikaciju (to zahteva da unesete broj vašeg mobilnog telefona na Instagram nalog). Kada to uradite, svaki put kada neko pokuša da se uloguje na vaš nalog (ili na primer kada se logujete sa novog uređaja) Instagram će vam poslati kod na telefon kako biste verifikovali da ste to stvarno vi. Ukoliko se kod ne upiše, onaj ko je pokušao da se uloguje neće dobiti pristup vašem nalogu.

Da uključite dvofatorsku autentifikaciju idite u podešavanja naloga i pronađite opciju Two-Factor Authentication.

Kako uključiti dvofaktorsku autentifikaciju na instagramuKako uključiti dvofaktorsku autentifikaciju na instagramu 2

Uključite opciju Require Security Code i dodajte broj telefona.

Kako uključiti dvofaktorsku autentifikaciju na instagramu 3Kako uključiti dvofaktorsku autentifikaciju na instagramu 4

Kad unesete broj telefona Instagram će vam poslati kod SMS-om. Upišite kod i dobićete rezervne kodove koje možete da koristite u slučaju da pristupate Instagramu sa nekog novog uređaja, a ne možete da primite SMS. (Instagram vam nudi opciju da „snimite ekran“ i tako vam u telefonu ostaje slika sa kodovima).

Kako uključiti dvofaktorsku autentifikaciju na instagramu 5Kako uključiti dvofaktorsku autentifikaciju na instagramu 6

Kako vam se ne bi desilo da ponovo ostanete bez naloga, preporučujemo vam da se UVEK pridržavate ovih preporuka:

  • Koristite složene lozinke (kombinujte mala i velika slova, brojeve i specijalne znake).
  • Ne koristite istu lozinku za više naloga.
  • Koristite dvofaktorsku autentifikaciju gde god postoji ta mogućnost.
  • Nemojte deliti lozinke sa prijateljima.
  • Uvek se izlogujte se sa uređaja koje koristi više ljudi.
  • Ne čuvajte lozinke u browseru na uređajima kojima pristupa više ljudi.